KAPANMA HİKAYEM FERACE ALISVERISI YILBASI INDIRIMI Yaz Aylarında Terlemeye Doğal Çözüm

Gezdik Gördük : Eminönü :)

Merhabalar
Yorucu bir haftadan sonra cumartesi günümü en sevdiklerim <3 Tuğçin ve Pelin ile Eminönü'nde geçirdim..
Pelin'in doğum günü vizelerle çakıştığı için bugün vesile oldu bize de.

Kadıköy'den vapur ile geçtik karşıya. Üç kız yanyana olunca zaten muhabbet bitmek nedir bilmiyor :)

Madem Eminönü'ndeyiz dedik sabah kahvaltımızı da balık ekmek ile yaptık sahilde. Kızlar bir şeyler atıştırmış gelmeden ama benim için tam anlamıyla kahvaltıydı. Çalışan anne çocuğu olmak bu oluyor galiba. Bu yaşıma geldim kahvaltı alışkanlığım hala yok.
Sonrasında resimde gördüğünüz Yeni Cami'nin yolunu tuttuk. İki adım ötesinde sıcaktan kavrulurken daha kapısından içeriye girmeden serin serin rüzgar esiyordu. İçten içe sebebini düşünüp gülümsedik tabi.
Veee burdan da ver elini çarşı pazar gezmesi :))

İstanbul'da yaşanlar bilir diğer bilmeyen arkadaşlar için de burasının bir alışveriş cenneti olduğunu söyleyebilirim. Ne ararsanız ucuz ve bol çeşit bulabiliyorsunuz. Yeni Cami'yi arkamıza aldıktan sonra sağ taraftan başladık yukarı çıkmaya.
İlk çorap çamaşır satan yerler vardı. Fiyat olarak semt pazarlarının bile yarısı diyeyim artık siz anlayın. Yolculuğa çıkarken ikisini de depolarım yanıma. İnsanlık hali terlersin hastalanırsın tedarikli olmak lazım.

Biraz daha ilerleyince abiyeler, sünnet kıyafetleri, pardesü satan dükkanlar karşılıyor sizi.
Biz her gördüğümüz aradan sağa yukarıya çıktık.
Nedense ayaklarımız öyle götürdü.
Yeşildirek'e gelmişiz bilmeden :) Tesettür giyim firmalarının toptancı mağzalarının olduğu bir sokağa girdik. Parakende satanlar da vardı ama çok azdı. 10 Tl'ye twill eşap, 5 Tl'ye koton şallar vardı. Annem için bakayım dedim. Sonra renk-desen işlerinden gram anlamadığım için annemin de okulu yaz tatiline girince beraber alırız dedim. ( Öğretmen ve öğrenci bir anneye sahibim ayıptır övünmesi :) MaşaAllah aşkoma)
Yeşildirek diye bir yer bile olduğunu bilmeden bulduk biz. Eğer kıyafet alışverişi yapmak isterseniz en hesaplı ve bol çeşitli yer Mahmutpaşa. Ona da soldan saparak gidilir belki :)) Kaybola kaybola buluyorum ben :)
Geçen yaz kuzenimin sünnetinde internette 500 liraya bulduğum elbisenin aynısını 250 liraya almıştım Mahmutpaşa'dan. Aynı elbiseyi bulmak için girmedik dükkan kalmadı ama sonuç başarılı! Bunun yanında çanta ve ayakkabı çeşitleri de bol tabi.

İphone için kap satıyordu bir abi. 10Tl'ye. Cama koydu kendi telefonunu kaymadı hiç. Al daha ucuza bulamazsın kaymaz kırılmaz dedi ama nedense alasım gelmedi. Her yerde vardır dedim. Amaa internette bakınca kendisinin 30Tl'den satıldığını öğrendiğimde pişman oldum tabi.

Bir de Mısır Çarşısı'na inerken iplik-dantel tarzı şeyler satan bir yer gördüm. Şallar var uçlarına dantel eklenmiş. Çok hoşuma gidiyor arkadaşlarımda görünce. Öyle şal ucuna takılabilecek güpürün metresi 2.5Tl idi. Bir bayan aynısını 6Tl ye aldım Bakırköy'den diyince satıcı bey gülümsedi. Aklıma yatmadı değil, ipek şallara denenmez ama parlak kumaşlı bir şal alıp uçlarına öyle dantel dikebilirim. Resimlerini çekemedim ama çok güzellerdi.
Alışveriş için ufak tefek şeyler alsak da Eminönü'nün o tarihi içerisinde en sevdiklerim ile gezmek çok iyi geldi. Hem de piyasa araştırması yaptık diyebilirim..

Taze blog yazarı olduğum için öyle bol fotoğraflı tam tarifli bir post olmadı ama zamanla gittiğim yerlerde bloğumu ve sizleri daha fazla düşüneceğim.
Umre alışverişimiz var daha. Fatih ve Eminönü'nün altını üstüne getireceğiz annemle :)
Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.