KAPANMA HİKAYEM FERACE ALISVERISI YILBASI INDIRIMI Yaz Aylarında Terlemeye Doğal Çözüm

Izgara Tavuk Marine Sosu

Merhabalar,

Yaz geliyor malum, okullar da kapanacak yakında. Bu da demek oluyor ki, güzel ülkemin güzel insanları çizgili pijamalar, mangallar, çaylar eşliğinde mangal sezonunu çok yakında açıyor :)
Biz şimdilik balkonda ızgara sezonunu açtık.. Ben de mutfağa ufak bir adım attım. Ne yemek yemekle ne de yapmakla ilgim olmadığı için paylaşmak şart bana :)

Biz ailecek bu basit sosu çok seviyoruz.

Malzemeler



  • Bir yemek kaşığı biber salçası (isteğe göre domates de olur elbet.)
  • Bir su bardağı süt
  • Pulbiber
  • Zerdeçal
  • Kekik
  • Tuz
1.5 kilo tavuk için bir su bardağı süt yeterli oluyor. Bu sosa buladığınız tavukları üzerlerini bir streç folyo ile örterek bir gece buzdolabında bekletirseniz ertesi güne kadar sütünü iyice çekmiş olacaktır. Damak tadınıza göre başka hangi baharatı seviyorsanız oku ekleyebilirsiniz. Sonrasında ister elektirikli ızgarada, ister mangalda, isterseniz de fırında marine ettiğniz tavuklarınızı pişirebilirsiniz.

Biz bu sosu senelerce su ile bekletmeden yaptık. Sütü keşfettikten sonra vazgeçmek zor :)

Şimdiden afiyetler olsun...


Deryasu
deryasu.blogspot.com


2 yorum:

  1. vee sonra cok kilo aldim galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İştahsız bir insan olduğum için çok öyle olmuyor ama kalan ev halkı için aynen öyle :)

      Sil

Yorum yapmak için sağ taraftan bloğuma katılabilirsiniz..
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla
Deryasu

Translate My Blog